Εισαγωγή
Βρισκόμαστε στα μέσα Απριλίου του 2022 και τα νέα με την γνωστή σε όλους μας Πανδημία δεν είναι αισιόδοξα. Απαγορεύεται η εισαγωγή καρπουζιού από ξένες χώρες για την προφύλαξη μας από την μετάλλαξη του ιού R. Η εν λόγω μετάλλαξη προσβάλλει τα λαχανικά και φρούτα μέσω μολυσμένων ζιζανίων.
Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη η βοήθεια της εγχώριας παραγωγής καρπουζιού με σκοπό να έχουμε την μέγιστη δυνατή παραγωγή σε ποσότητα και ποιότητα. Ασφαλής βιολογική καλλιέργεια, φρούτα πλούσια σε βιταμίνες, απαλλαγμένα από την μετάλλαξη του ιού R και χωρίς τη χρήση χημικών φυτοφάρμακών επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό.
Οι AUTO-ΑΓΡΟΤΕΣ μαθητές της ΣΤ Τάξης της ΣΧΟΛΗΣ ΧΑΤΖΗΒΕΗ δίνουν τη λύση…για μια βιολογική καλλιέργεια με τη μέγιστη απόδοση, ποιότητα και χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης της μετάλλαξης του ιού R.
Σύνδεσμος βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=F8EAbUkruD4
Αυτοματισμός 1:
Έναν αυτόματο τρακτέρ ενεργοποείται με τον αισθητήρα απόστασης και φυτεύει τους σπόρους του καρπουζιού σε συγκεκριμένο σημείο 1m (στην μακέτα 5cm).
Λύση που προσδίδει: Ακρίβεια καλλιέργειας, εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος διότι δεν χρειάζεται οδηγός- εργάτης.
Αυτοματισμός 2 με χρήση micro:bit:
Το micro:bit μετράει την υγρασία του εδάφους και ενεργοποιεί τον γερανό, ο οποίος σηκώνει έναν κουβά με νερό από τη δεξαμενή που έχουμε συλλέξει τόνους νερού από το χειμώνα. Στη συνέχεια με τη μέθοδο συγκοινωνούντων δοχείων αρδεύει την καλλιέργεια με την
κατάλληλη ποσότητα νερού. Στην περίοδο υψηλών θερμοκρασιών μπορούμε να ρίξουμε υδατοδιαλυτό βιολογικό λίπασμα από φύκια
θαλάσσης, τα οποία έχουν την ιδιότητα τα συγκρατούν περισσότερο την υγρασία του εδάφους.
Λύση που προσδίδει: Οικονομία νερού με ελεγχόμενο πότισμα και χρήση δεξαμενής αποθέματος νερού από τη βροχή του χειμώνα, βιο-οικολογική λίπανση.
Το λίπασμα από τα φύκια θαλάσσης, από τη μία επιλύει το πρόβλημα του καθαρισμού των παραλιών μας από τα νεκρά φύκια και την εκμετάλλευση αυτών από βιομηχανίες παραγωγής οικολογικών λιπασμάτων και από την άλλη εξοικονομεί νερό, το πολυτιμότερο αγαθό για τη ζωή του ανθρώπου στον πλανήτη, αφού έχει την ιδιότητα να συγκρατεί την υγρασία.
Αυτοματισμός 3 με χρήση web camera:
Ένας δορυφόρος με κάμερα αναγνωρίζει την κίνηση ζιζανίων και ενεργοποιεί το Robolaser, ένα ρομπότ που σαρώνει την καλλιέργεια και με ακτίνες laser καταπολεμά κάθε είδους ζιζάνιο.
Λύση που προσδίδει: Προλαμβάνει τις ασθένειες του καρπουζιού και τις καταπολεμά χωρίς τη χρήση χημικού ψεκασμού αλλά με laser. Οικολογικός τρόπος προστασίας της καλλιέργειας από ασθένειες και απαλλαγμένα φρούτα από την μετάλλαξη του ιού R.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Κωνσταντίνα Στασινού
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
Κατσουρός Νικόλαος
Παρασκευόπουλος Γεώργιος
Λιακάκος Αναστάσιος – Στυλιανός
Μελίνα Κάντζου
Σύνδεσμος φωτογραφιών: https://drive.google.com/drive/folders/17mu04GPiWmsxuN6JM3Vkj8kxzlVRLWT5?usp=sharing
Εισαγωγή
Βρισκόμαστε στα Φωκονήσια. Χαμηλά νησάκια βόρεια της Αστυπάλαιας. Έχουν μικρό μέγεθος, χαμηλό υψόμετρο και σχιστολιθικό έδαφος . Το επίμηκες σχήμα τους στην κατεύθυνση βορρά – νότου τους προσφέρει προστασία από τους ισχυρούς βοριάδες.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε, εδώ στα Φωκονήσια, να δημιουργήσουμε το δικό μας υποθαλάσσιο καταφύγιο ζωής XFS. Το όραμά μας είναι να προστατεύσουμε τη θαλάσσια ζωή από την υπεραλιεία, να αυξήσουμε τα ιχθυαποθέματα της περιοχής και να δημιουργήσουμε ιδανικές συνθήκες αναπαραγωγικού βιότοπου. Επίσης, θα θέλαμε το καταφύγιο μας να γίνει ένας νέος τουριστικός πόλος έλξης, στον οποίο όλοι θα μπορούν να θαυμάσουν την ποικιλία του βυθού της χώρας μας, δίνοντας έτσι ζωή και σε μια έρημη βραχονησίδα.
Σύνδεσμος βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=Eq-zSgu63Jc
Σύντομη περιγραφή τι είναι το υποθαλάσσιο καταφύγιο ζωής
Το υποθαλάσσιο καταφύγιο ζωής είναι οι τεχνητοί ύφαλοι και ορίζονται ως οικότοποι τεχνητά κατασκευασμένοι, που τοποθετούνται στο βυθό για να λειτουργήσουν ως φυσικό σύστημα που θα παρέχει τροφή, προστασία, και περιοχές αναπαραγωγής για τα ψάρια και άλλους θαλάσσιους οργανισμούς.
Οι Fish Protectors μαθητές της Ε’ Τάξης της ΣΧΟΛΗΣ ΧΑΤΖΗΒΕΗ δίνουν τη λύση…για την προστασία του θαλάσσιου βιότοπου, με ένα σύγχρονο καταφύγιο ζωής.
Αυτοματισμός 1:
Ένας γερανός ενεργοποιείται με τον αισθητήρα απόστασης και μεταφέρει στον βυθό τους τεχνητούς ύφαλους.
Λύση που προσδίδει: Ακρίβεια τοποθέτησης, χωρίς να προκαλέσουμε φθορά στον πυθμένα.
Αυτοματισμός 2 με χρήση web camera:
Ένας δορυφόρος τοποθετημένος στην βραχονησίδα κινείται κυκλικά ελέγχοντας την περιοχή για τυχόν προσέγγιση σκάφους παράνομης αλιείας. Όταν εντοπίσει κίνηση (αναγνώριση εικόνας) ενεργοποιεί το superboat το οποίο κινείται προς την περιοχή εντοπισμού και εκπέμπει μήνυμα «απομακρυνθείτε προστατευμένη περιοχή». Ελέγχει αν το αντικείμενο απομακρύνθηκε και εκπέμπει μήνυμα επιστρέφοντας στην αρχική του θέση.
Λύση που προσδίδει: Προστασία της περιοχής από την παράνομη αλιεία και την στοχευμένη καταστροφή του τεχνητού ύφαλου.
Αυτοματισμός 3 με χρήση micro:bit:
To micro:bit δίνει πληροφορίες για την θερμοκρασία του νερού στο υποθαλάσσιο καταφύγιο. Η αύξηση της θερμοκρασίας στο νερό σημαίνει μειωμένο οξυγόνο και κατ’ επέκταση προβλήματα στην σωστή ανάπτυξη και βιωσιμότητα των ψαριών. Η αύξηση της θερμοκρασίας του νερού προέρχεται εκτός από το γενικό φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής, και από αυξημένα περιττώματα ψαριών και υπολείμματα τροφών τους. Τότε ενεργοποιείται το CRAB ROBOT, το οποίο καθαρίζει με ειδικό laser τα περιττώματα των ψαριών και τα υπολείμματα τροφών που συγκρατούν πολύτιμο οξυγόνο.
Λύση που προσδίδει: Βιωσιμότητα ψαριών, προστασία του γόνου για την σωστή ανάπτυξή του, μακροβιότητα του καταφυγίου, αποφυγή μείωσης των ψαριών λόγω μόλυνσης ή έλλειψης οξυγόνου.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Κωνσταντίνα Στασινού
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ:
Γκριγκορίτσα Αναστασία
Παπαγεωργίου Μαρία
Παττακού Άννα- Μαρία
Δημητριάδου Λάουρα
Σύνδεσμος φωτογραφιών: https://drive.google.com/drive/folders/1tvKb_Nx_WLQ1Ky1rytm0h_LYuPTxyvJq?usp=sharing
Περιγραφή
Θα υπάρχει ένα ρομπότ το οποίο θα ανιχνεύει τα τέρατα και μετά θα τα πυροβολεί.
Το ρομπότ είναι φτιαγμένο με lego boost. Μόλις το ρομπότ εξολοθρεύσει όλα τα τέρατα θα αντιμετωπίσει το final boss για να απελευθερώσει την πόλη από τα τέρατα.
Μέλη ομάδας
Υπεύθυνος: Ζίου Βασίλης
Μέλος : Σαββανής Ιωάννης
Μέλος : Ξεπαπαδέας Άρης
Μέλος : Νιάκας Σπύρος
Περιγραφή
Απαγωγή black box από ρομπότ διασώστη, ώστε να μάθουν πληροφορίες για το αττύχημα του αρεοπλάνου, στους βάλτους. Το ρομπότ θα πρέπει να προσπεράσει διάφορα εμπόδια και θα πάρει το black box και θα το επιστρέψει στη βάση.
Μέλη ομάδας
Γκόγκος Αλέξης
Ρίγγας Σπύρος
Γιώργος Πηγής
Νεφέλη Μιχαλά
Περιγραφή
Είμαστε οι ROBOFARMERS. Το σενάριο ε’ιναι το εξής: Στείλαμε ρομπότ στο διάστημα και ένα από αυτά βρήκε έναν πλανήτη με παγόβουνα, άρα έχει ζωή γιατί έχει νερό. Το ρομπότ το προγραμματίσαμε να ψάξει ολόκληρο τον πλανήτη για να βρει κατάλληλο έδαφος να σκάψει και να φυτέψει σπόρους που να βγουν δέντρα και λουλούδια για να μπορέσει να κατοικήσει ο άνθρωπος.
Μέλη ομάδας
Μάριος
Ευάγγελος
Απόλλωνας
Αλέξανδρος
Παντελής
Περιγραφή
Ένα ρομπότ συναντά μια ήρεμη πόλη, ξαφνικά βγάζει τα όπλα του και ξεκινάει μια επίθεση οι κάτοικοι προσπαθούν να αντεπιτεθούν, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Το ρομπότ νικάει την μάχη και καταλαμβάνει την πόλη. Τέλος οι κάτοικοι εγκαταλείπουν την πόλη και το ρομπότ αφήνει μια έρημη πόλη πίσω του.
Μέλη ομάδας
Κόντης Σπύρος
Κόντης Χαράλαμπος
Μακάι Αντρέας
Βασίλης Πανδής
Μεταλληνός Χάρης
Περιγραφή
Θα υπάρχει ένα αμάξι – robot που θα σώσει ένα χωριό από ένα τσουνάμι. Μετά το robot θα σπρώξει έναν τοίχο προς τη θάλασσα για να σταματήσει το τσουνάμι. Ύστερα από το πίσω αριστερά θα έρχεται ένας μετεωρίτης που το robot θα τον πιάσει και θα σώσει το χωριό.
Μέλη ομάδας
Προσωπάρης Δημήτριος
Χονδρογιάννης Ορέστης
Κούρκουλου Γεωργιάννα
Κομινός Θεώδορος
Τζώρας Σταμάτης
Περιγραφή
Σενάριο:
Υπάρχει ένας πλανήτης στο διάστημα τον οποίο εντοπίσαμε από τα ραντάρ μας.
Προσπαθήσαμε και στείλαμε ένα από τα ρομπότ μας σε αυτό το πλανήτη τον οποίο τον ονομάσαμε black planet. Σκοπός μας είναι να ανακαλύψουμε ζωή. Σκεφτήκαμε πως αν υπάρχει ζωή θα πρέπει να βρούμε φυτά, ζώα ή νερό. Το ρομπότ αν βρει κάτι από αυτά θα το μαζέψει και θα το πάρει στη βάση μας για να το αναλύσει. Τέλος θα στείλει σήμα στη γη ότι βρήκαμε ζωή σε αυτό το πλανήτη.
Τα φυτά θα τα ανακαλύψει με αισθητήρα χρώματος και θα τα περισυλλέξει με ένα μηχανισμό που έχουμε φτιάξει.
To robot που χρησιμοποιούμε είναι το spike. Χρησιμοποιούμε αισθητήρες χρώματος για να βρει τα φυτά. Ο προγραμματισμός γίνετε στο lego spike.
Μέλη ομάδας
ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΜΙΧΑΛΑΣ ΑΡΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΡΑΙΚΟΣ
ΧΑΝΔΡΙΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Περιγραφή
Υπάρχει μια πόλη κατεστραμένη απο πόλεο στην οποία έχουν παραμέινει κάποοια ραδιερνεργά απόβλητα. Κατασκευάσαμε ένα ρομποτ το οποίο τα μαζύει και με ένα ειδικό μεταφορέα τύπου γέφυρα τα απομακρύνουμε απο την πόλη έτσι ώστε να καθαρίσει. Σκοπός μας είναι η πόλη να γίνει και πάλι κατηκοισημη για τους ανθρώπους.
Μέλη ομάδας
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΑΣ
ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΗΤΣΟΥ
ΚΑΡΔΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΝΗΣ
Περιγραφή
Φτιάχνουμε τα παιχνίδια μας, τα προγραμματίζουμε και διοργανώνουμε αγώνες.
Συζητήσαμε για το πόσο ασφαλή και αξιόπιστα πρέπει να είναι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, για τις προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού που υποστηρίζονται από ραντάρ και κάμερες για ασφαλέστερη οδήγηση. Μιλήσαμε για τα εναλλακτικά συστήματα ισχύος στα αυτοκίνητα, τα υβριδικά και τα ηλεκτροκίνητα, για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως φυσικό αέριο, υγραέριο που επίσης καίγονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο. Αλλά πιο γρήγορο από οποιοδήποτε αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι το τρένο μαγνητικής αιώρησης με ταχύτητα 430 χμ/ώρα.
Μέλη Ομάδας
Γαληνού Ανδρομάχη
Μπάνης Ελευθέριος
Βογιατζόγλου Μιχαήλ
Μερκοβίτης Τηλέμαχος
Το ελικόπτερό μας συμμετείχε στη διάσωση ναυαγών προσφύγων.
Μέλη Ομάδας
Κακαδιάρη Ασπασία
Χατζηκαμπάνη Ευαγγελία Ταξιαρχούλα
Τζατζαλιάρης Αντώνιος
Περιγραφή
Έτσι ξαφνικά τα κοχύλια του νησιού έγιναν πολύτιμα, κάτι σαν το κέρας της Αμάλθειας, όλοι οι κάτοικοι της γης θέλανε από ένα. Οι γερανοί δουλεύουν ασταμάτητα.
Μηχανικά μέρη: τροχαλία
Ηλεκτρικά μέρη: ηλεκτρ. κύκλωμα, leds, κινητήρας.
Ο προγραμματισμός έγινε με το λογισμικό της LEGO wedo.
Μέλη Ομάδας
Παπαγεωργίου Αρχοντία Κωνσταντίνα
Μπάκα Ευδοκία-Ελένη
Ντράνος Φώτιος
Περιγραφή
Η Α γυμνασίου του μεθοδικού εκπαιδευτηρίου στο Κορωπί έχει κατασκευάσει μία ρομποτική σφουγγαρίστρα με επιπρόσθετες λειτουργίες όπου κάνει την καθημερινή φροντίδα του σπιτιού παιχνιδάκι. Πέρα από σφουγγάρισμα πραγματοποιεί και ξεσκόνισμα και υπάρχουν οι φωνητικές Ειδοποιήσεις κατά την Εκκίνηση της κατασκευής όπως επίσης και αναγνώριση των εμποδίων.
Μέλη ομάδας
Υπεύθυνος: Αλεξόπουλος Χαράλαμπος
ΑΜΑΡΓΙΑΝΙΤΑΚΗ ΚΑΔΙΑΝΗ
ΓΚΕΚΑΣ ΠΙΝΔΑΡΟΣ
ΠΙΕΡΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΔΗΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Link video: https://youtu.be/iX0z3TQ1QX4
Link Photos: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0jGWZuqDNA7JwZ
Περιγραφή
Είπαμε να κατασκευάσουμε κάτι διαφορετικό, να ξεφύγουμε από τους linefollowers και τα chatbots, από τις περιορισμένες κινήσεις ενός βραχίονα, από τον ένα αυτοματισμό του ενός Arduino.
Έτσι ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε ένα robot βασισμένο στο ROS. Το ρομπότ μας με χρήση τεχνολογίας SLAM κινείται στον χώρο και τον χαρτογραφεί χρησιμοποιώντας το LIDAR, έχοντας στη συνέχεια τον χάρτη ξέρει που βρίσκεται και που πρέπει να πάει.
Τρέχουμε ταυτόχρονα στο ROS το οποίο φιλοξενείται στο raspberry λογισμικό για επικοινωνία του Arduino με το ROS, λογισμικό για encoders, για mapping και navigation, και το ενσωματωμένο λογισμικό του ROS για την επικοινωνία όλων των κόμβων. Μιλάνε διαφορετικές γλώσσες (C++ και Python με λίγη XML).
Ταυτόχρονα ετοιμάζουμε και τον σκελετό του ρομπότ. Σε δεύτερη φάση ο εγκέφαλός μας δεν θα είναι πάνω σε ρόδες, αλλά πάνω σε πόδια.
Τυπώνουμε στον δικής μας κατασκευής 3d printer τον σκελετό, και τη φωλιά του hardware. Χακάρουμε τους σερβομηχανισμούς για να μας δίνουν την πληροφορία της θέσης/γωνίας τους.
Μέλη ομάδας
Ρωμανός Γκουγκουλιάς
Λέων Γκουγκουλιάς
Link Video: https://www.youtube.com/watch?v=J4Jv0kQDYtE
Other Link: https://helloworldrobot.weebly.com/
Περιγραφή
Το humanbot είναι ένα πρότυπο ρομποτάκι το οποίο δημιουργήθηκε με τη φαντασία των παιδιών και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή τους οι δυνατότητες είναι απεριόριστες , έχει αισθητήρες οι οποίοι του επιτρέπουν να αναγνωρίζει χρώματα όπως και αντικείμενα σε απόσταση έως και 2 m. Με τα τεχνικά του άκρα μπορει μετακινεί αντικείμενα η να κάνω διάφορες εργασίες. Για την κίνηση του έχουμε εγκαταστήσει ερπύστριες οι οποίες τον βοηθάνε στην κίνηση παντός εδάφους. Αποτελείται από 4 αισθητήρες , δύο χρώματος έναν απόσταση και ένα γυροσκόπιο , δύο εγκεφάλους όπου ανταλλάζουν ασύρματα πληροφορίες και οχτώ μοτεράκια που δίνουν κίνηση στις ερπύστριες και στα χέρια του.
Μέλη ομάδας
Μαρια Παρση
Αριαδνη Ηλεκτρα Παναγιωτιδου
Αναστασιος Παλατσουκας
Αντωνιος Αναστασιαδης
Link video: https://youtu.be/Ni5mx04vWBY
Περιγραφή
Ένα ρομπότ που ακολουθεί τη γραμμή, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, είναι ένα αυτοματοποιημένο καθοδηγούμενο όχημα, το οποίο ακολουθεί μια οπτική γραμμή στο δάπεδο. Συνήθως, η οπτική γραμμή είναι η διαδρομή στην οποία κινείται το ρομπότ που ακολουθεί τη γραμμή και είναι μια μαύρη γραμμή σε μια λευκή επιφάνεια, αλλά είναι δυνατός και ο άλλος τρόπος (λευκή γραμμή σε μαύρη επιφάνεια).
Τα μεγάλα ρομπότ που ακολουθούν τη γραμμή χρησιμοποιούνται συνήθως σε βιομηχανίες για την υποβοήθηση της αυτοματοποιημένης διαδικασίας παραγωγής. Χρησιμοποιούνται επίσης για σκοπούς ανθρώπινης βοήθειας, σε υπηρεσίες παράδοσης κ.λπ.
Το ρομπότ που ακολουθεί τη γραμμή είναι ένα από τα πρώτα ρομπότ με τα οποία οι αρχάριοι μαθητές θα αποκτήσουν την πρώτη τους ρομποτική εμπειρία. Σε αυτό το έργο, έχουμε σχεδιάσει ένα απλό ρομπότ Line Follower Robot χρησιμοποιώντας το Arduino UNO και μερικά άλλα εξαρτήματα/αισθητήρες.
Μέλη ομάδας
Δεσποινίδης Χρήστος Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ86
TEAM ROBOBROS (Δημοτικό σχολείο Χέρσου Κιλκίς)
Ούλιου Ειρήνη
Ρτβελιασβίλι Μιχάλης
Μπίκου Αργυρούλα
Δεσποινίδης Αλέξανδρος
Link video: https://youtu.be/i3Pef9UlVL8
Περιγραφή
Μέσα στη χρονιά είχαμε προγραμματίσει τον Justin να ακολουθεί σωστά μια μαύρη γραμμή. Τον Φεβρουάριο με τη μεγάλη φωτιά στο πλοίο σκεφτήκαμε αν θα μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να αντιμετωπίζει εύφλεκτα/βλαβερά αέρια και φωτιές σε εγκαταστάσεις ή μέρη στα οποία ίσως να μην μπορεί να πάει άνθρωπος.
Μέλη ομάδας
Υπεύθυνος : Μαρτίνης Γεώργιος
Μέλη :
Αλοιμόνου Αλκμήνη , Μαρτίνης Παντελεήμων,
Λέσσης Στέφανος, Μηνόγιαννης Νικόλαος,
Μηνόγιαννη Ελένη-Φανουρία, Αλέξανδρος Φιλιππάκης,
Καραφύλλης Γεώργιος
Link video: https://youtu.be/3sKGVNkoqQw
Link Photos:
https://drive.google.com/file/d/1poXA0KVBJJmQHYDinvychyruqaEC7Nyu/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1tYzB7N42pjRmy92pNRs_jFeDqWvH5PlW/view?usp=sharing
Other link: https://drive.google.com/file/d/1OhlcK3oESqQuYG85DQY1qkvdWEnjDXyG/view?usp=sharing
Περιγραφή
Το όχημα χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα υπερήχων και 2 αισθητήρες υπερύθρων για να ανιχνεύει εμπόδια και να τα ακολουθεί. Ο αισθητήρας υπερήχων χρησιμοποιείται για την κίνηση σε ευθεία ενώ οι αισθητήρες υπερύθρων για να στρίβει δεξιά ή αριστερά.
Μια πιθανή χρήση ενός τέτοιους συστήματος είναι σε αυτόνομα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων όπου τα οχήματα ακολουθούν το ένα το άλλο σε σειρά, σαν τρένο, για μεταφορές σε αυτοκινητοδρόμους μεταξύ πόλεων.
Μέλη ομάδας
Δεσποινίδης Χρήστος Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ86
PEMDROIDS ONE
Ράλλη Μαρία
Γκιουζέπας Νικόλαος
Καραδήμος Ευάγγελος
Μπρούσα Σοφία-Μαρία
Link video: https://youtu.be/0rEhHWSZE1U
Link Photos:
https://5dim-kilkis-new.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2022/03/Screenshot_3.png
https://5dim-kilkis-new.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2022/03/FOLLOWMEROBO.png
Other link: https://5dim-kilkis-new.kil.sch.gr/?p=169
Περιγραφή
Το όχημα κινείται στον χώρο και μπορεί να αποφεύγει τυχόν εμπόδια χάρη στους 2 υπερηχητικούς αισθητήρες. Ανάλογα με το ποιός αισθητήρας έχει μπροστά του εμπόδιο το όχημα στρίβει αριστερά ή δεξιά.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφοράς προϊόντων, δεμάτων, οργάνωσης αποθήκης, καταγραφής ρύπων κλπ μαζί με τους απαραίτητους αισθητήρες.
Μέλη ομάδας
Δεσποινίδης Χρήστος Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ86
PEMDROIDS TWO
Τρευλόπουλος Αντώνης
Μωυσίδου Αναστασία
Μαυρογενίδης Χάρης
Δημητριάδου Αθηνά
Link video: https://youtu.be/cYgOAs2KeRg
Link Photos:
https://5dim-kilkis-new.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2022/03/Screenshot_4-1024×745.png
https://5dim-kilkis-new.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2022/03/AVOIDROBO.png
Other link: https://5dim-kilkis-new.kil.sch.gr/?p=178
Περιγραφή
Στην οικιακή καλλιέργεια φυτών λόγω λανθασμένης διαχείρισης, απουσίας για μεγάλο χρονικό διάστημα από το σπίτι ή λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, τα φυτά δεν καταφέρνουν να επιβιώσουν και ξεραίνονται. Για την επίλυση του προβλήματος κατασκευάσαμε ένα αυτοματοποιημένο θερμοκήπιο μικρών διαστάσεων που μπορεί να τοποθετηθεί στο μπαλκόνι, στην ταράτσα ή τη βεράντα ενός σπιτιού.
Με τη χρήση αισθητήρων όπως, υγρασίας εδάφους, θερμοκρασίας και υγρασίας περιβάλλοντος γίνεται η παρακολούθηση των συνθηκών που επικρατούν στα φυτά ανά πάσα στιγμή είτε από το σπίτι ή απομακρυσμένα μέσω Wifi. Επιπλέον, αν ο αισθητήρας εδάφους ανιχνεύσει χαμηλές τιμές υγρασίας, τότε ενεργοποιείται το αυτόματο πότισμα μέχρι η υγρασία να φτάσει σε φυσιολογικά επίπεδα για τα φυτά. Τέλος, αξιοποιείται και η ηλιακή ενέργεια για την αυτονομία του θερμοκηπίου.
Έτσι, θα είναι πιο εύκολο και πιο προσιτό για έναν απλό πολίτη να καλλιεργήσει φυτά στο σπίτι, όχι μόνο για καλλωπιστικούς λόγους αλλά και απαραίτητα φυτά για τη διατροφή και τη κουζίνα του.
Μέλη ομάδας
Προπονητής: Αργυρή Λαμπράκη
Μαθητές: Εμμανουήλ Νικηφόρος, Νικόλαος Μαχαιράς, Σπυρίδων Διακάκης
Link video: https://youtu.be/0gURrjcjYrM
Link Photos: https://drive.google.com/drive/folders/15t_cmzPFshMai9AxjxcYhjEbNkqsIH3F?usp=sharing
Περιγραφή
Αφορά την κατασκευή ενός Ρομπότ Σχολικού Λεωφορείου όπου σαν σκοπό έχει την μεταφορά των παιδιών στο Σχολείο. Για την εκκίνηση του λεωφορείου έχει γίνει χρήση του αισθητήρα ήχου. Tο χτύπημα των χεριών σηματοδοτεί την εκκίνηση του λεωφορείου (προγράμματος). Όταν ξεκινάει ενεργοποιεί τα φώτα , ρυθμίζει την ταχύτητα και τον αισθητήρα γραμμής και ακολουθεί την μαύρη γραμμή. Πραγματοποιεί τέσσερις (4) συνολικά στάσεις , κατά την διάρκεια των οποίων εκτελεί τις παρακάτω εντολές με την σειρά σβήνει τα φώτα του , περιμένει 2 δευτερόλεπτα , παίζει την ίδια μουσική 3 φορές χρησιμοποιώντας την εντολή loop , περιμένει άλλα 2 δευτερόλεπτα και ξεκινάει. Η παραμονή του λεωφορείου στην κάθε στάση έχει συνολική διάρκεια πέντε (5) δευτερόλεπτα . Έπειτα , πραγματοποιεί εκ νέου άναμμα των φώτων και οδεύει προς την επόμενη στάση .Η τελευταία στάση βρίσκεται στο σχολείο. Εκεί το ρομπότ σταματάει όταν ο αισθητήρας ανιχνεύει εμπόδιο όπου αυτό σηματοδοτεί και το τέλος της διαδρομής (προγράμματος). Στο σημείο αυτό εκτελούνται οι παρακάτω εντολές ακούγεται διαφορετική μουσική και σβήνουν τα φώτα.
Μέλη ομάδας
Κολλιόπουλος Σταύρος
Δημητρόπουλος Γιώργος
Διαμαντοπούλου Άρτεμις
Αργύρου Αθανασία
Χαμάταϊ Ζάνα
Link video: https://video.sch.gr/asset/detail/D2HCnYKNcBcZPHWkBWoRrR1T/
Link Photos: https://blogs.sch.gr/dimvard/2022/04/02/ekpaideytiki-rompotiki-pigainontas-sto-scholeio-me-to-edison/
Other link: https://blogs.sch.gr/dimvard/2022/04/02/ekpaideytiki-rompotiki-pigainontas-sto-scholeio-me-to-edison/
Περιγραφή
Χρήση κιτ ρομποτικής Lego Mindstorms EV3:
Το ρομπότ βρίσκει την έξοδο σε ένα λαβύρινθο με την εφαρμογή του αλγορίθμου «κανόνας του αριστερού χεριού» ή wall follower (ακόλουθος τοίχου). Καθώς το ρομπότ κινείται μέσα στο λαβύρινθο, θα ακολουθεί πάντα τον τοίχο προς τα αριστερά, διερχόμενο από οποιοδήποτε άνοιγμα από εκείνη την πλευρά. Αν και αυτή η μέθοδος δεν βρίσκει αναγκαστικά την συντομότερη διαδρομή μέσα στο λαβύρινθο, τελικά βρίσκει την έξοδο. Γίνεται χρήση δύο αισθητήρων υπερήχων και ο λαβύρινθος έχει μια είσοδο και μία έξοδο στο τέλος της διαδρομής.
Οι τοίχοι του λαβύρινθου είναι ευθείς και οι αποστάσεις μεταξύ τους μεγάλες για να χωρέσει το ρομπότ. (Η μέθοδος δεν λειτουργεί για λαβύρινθο όπου ο στόχος είναι να φτάσει κάποιος στο κέντρο.)
Ο Wall Follower μπορεί να εφαρμοστεί σε λαβύρινθους που είναι απλά συνδεδεμένοι, δηλαδή όλοι οι τοίχοι συνδέονται μεταξύ τους ή συνδέονται στο εξωτερικό όριο του λαβυρίνθου και η έξοδος βρίσκεται στον εξωτερικό τοίχο. Ο αλγόριθμος ξεκινάει ακολουθώντας τα περάσματα και κάθε φορά που φτάνει σε μια διασταύρωση στρίβει πάντα αριστερά (ή δεξιά). Ο Wall Follower λειτουργεί όπως ένας άνθρωπος που επιλύει ένα λαβύρινθο βάζοντας το χέρι του στο δεξιό (ή αριστερό) τοίχο και αφήνοντάς το εκεί καθώς περιηγείται στο λαβύρινθο.
Μέλη ομάδας
Μαθητές Γυμνασίου Ψαχνών Ευβοίας – Γ’ τάξη
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής: Βούλγαρη Σταματούλα
Link video: https://www.youtube.com/shorts/SKGm1YU3LBo
Link Photos: https://drive.google.com/drive/folders/1WnRoMQb7W0upiqKncPguFwLeBrAcshL5?usp=sharing
Περιγραφή
Ο σκοπός του έργου μας είναι να χρησιμοποιήσουμε την δύναμη της μουσικής και της κίνησης ώστε οι μαθητές να αισθάνονται με περισσότερους τρόπους την επίδραση του κώδικά τους στον φυσικό κόσμο, αλλά και την επίδραση των αισθητήρων στον κώδικα. Η ρομποτική κιθάρα έχει φτιαχτεί με στόχο να κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών που την χειρίζονται μέσω της μουσικής που παράγει, ώστε να θέλουν να πειραματιστούν αλλάζοντας τις μεταβλητές στον κώδικα, κατανοώντας καλύτερα την χρήση τους και εν τέλει να δημιουργούν την δική τους μουσική ακολουθία. Ο κυρίως αυτοματισμός της, είναι ότι αποθηκεύει και εκτελεί σε επανάληψη, ακολουθία από μουσικές νότες (μελωδία).
Μέλη ομάδας
Υπ. Στέφανος Χρυσαφόπουλος
Link video: https://drive.google.com/file/d/19dwLslDtwfqQbP1Fxjct7JDbe-auhgFf/view?usp=sharing
Other link: Ρομποτική Κιθάρα SUPER on Scratch (mit.edu)